Цей сайт використовує файли cookie, щоб надати вам швидше реагування та обслуговування, що персоналізується. Будь ласка, прочитайте нашу ПОЛІТИКУ КОНФІДЕЦІЙНОСТІ для отримання додаткової інформації про файли cookie, які ми використовуємо, і про те, як їх видалити або заблокувати.
Публікація:

Три сфери, на яких директорам і виконавчим директорам слід зосередитись у 2021 році

07 грудня 2020

Перші кілька місяців кризи COVID-19 цього року дали зрозуміти, що ті підприємства, в яких є стратегії управління ризиками, можуть краще адаптуватися до пандемії, але як це відбувалося з плином часу, і що це означає для майбутнього?

Правду кажучи, багато підприємств все ще знаходяться в режимі виживання. Природно, що слід обережно реагувати на світові події, такі як ті, що ми переживаємо, але ще багато що належить зробити для гарантії успіху такого підприємства, незалежно від галузі або розміру. Щоб дізнатися про подальші дії, читайте далі.

 

1. Приділіть першочергову увагу управлінню ризиками

Якщо говорити відверто, то нині компанії у всьому світі дуже добре знайомі з управлінням ризиками, ніж коли-небудь. Ми розуміємо, наскільки ця тема може викликати протиріччя. Нікому не подобається уявляти гірші сценарії, особливо коли на кону ваш бізнес. В ідеальному світі компаніям взагалі не доведеться приділяти першорядну увагу управлінню ризиками, але ризик є невід'ємною частиною ведення бізнесу і завжди буде, навіть коли справи йдуть добре.

Ми виявили, що компанії схильні розглядати управління ризиками або як особливо важливу практику, або, загалом, як небажану, тобто те, що необхідно бути як частиною управління компанією з мінімальним фактичним аналізом. Хоча це залежить від специфіки конкретної компанії і галузі, ми схильні вважати, що істина знаходиться десь посередині: управління ризиками не є святим Граалем, але якщо не звертати на це увагу, то залишаються небезпечні сліпі плями.

COVID-19 допоміг більшій кількості людей відмовитися від ідеї, що в цьому немає необхідності, але він все ще не вважається природною частиною структурування підприємства. Однак абсолютно необхідно, щоб він був безпосередньо включений в основний процес прийняття рішень на всіх рівнях.

Для наочності скажімо, що у вас є реєстр ризиків. Ви знаєте про декілька ситуацій, яких хочете уникнути, і уважно відстежуєте їх, можливо, раз на рік переглядаєте звіт про ризики. Причина, з якої цей підхід не спрацює в довгостроковій перспективі, полягає в тому, що він надає вашому керівництву тільки відповідь на питання «що»  — це добірка даних, але вона не аналізується. Само собою це нічого не означає. Просто збору даних недостатньо; щоб буті успішнім в кризові часи, необхідно їх використовувати. Якщо ніхто нічого не робить з відслідковуваними вами ризиками, навіщо їх відслідковувати? Вам не потрібна необроблена інформація, вам необхідне розуміння, і різниця в тому, що ви  зможете створювати стратегії, що відповідають вашим ризикам.

У кінцевому підсумку, управління ризиками полягає не тільки в тому, щоб пом'якшити потенційні катастрофи, але й в тому, щоб бути готовим до їхнього подолання. Управління ризиками може стати інструментом, який ви можете використовувати для досягнення своїх стратегічних цілей, а не просто тим, що у вас є захист. Добре подумайте про те, щоб використовувати його для просування вперед, а не залишатися на задньому плані.

 

2. Перегляньте стратегічний напрям

Як ви дізнаєтеся з цієї статті, всі три сфери, на яких повинні зосередитися директора і керівники, пов'язані. Багато в чому всі вони повинні виконуватися одночасно, оскільки всі вони можуть ефективно впливати одна на одну.

Наступний пункт є гарним прикладом того, як працює цей симбіоз: перегляд стратегічного напряму вимагає надійніших методів управління ризиками, ніж єдиний щорічний звіт про ризики. Подібним же чином, зміна стратегічного напряму також може розширити сферу охоплення ризиків, якими вам необхідно управляти.

Наріжним каменем цього пункту є пристосованість, і це ще один фактор, з яким підприємствам раптово довелося зіткнутися внаслідок COVID-19. Однак пристосованість — це відносно туманна ідея, і про це легше сказати, ніж зробити. Отже, як на практиці виглядає пристосованість для вас і вашого бізнесу?

Часто пристосованість — це усвідомлення того, що ваші поточні стратегії більше не підходять для поставлених цілей. Ми багато чули про те, що компанії прийшли до висновку, що їм необхідно переосмислити свою базову структуру у зв'язку з соціальним дистанціюванням, але це також відноситься й до тих компаній, які дійшли висновку, що, швидше за все, їхні стратегії були застарілими задовго до того, як COVID-19 взагалі став одним із чинників. Для деяких подолання труднощів виявило основні недоліки, але це добре, тому що це приголомшлива можливість виправити їх.

Для цього керівники повинні думати наперед. Це означає протистояти прагненню зосередитися тільки на короткостроковій перспективі і розглядати довгострокові стратегії, навіть коли це видається не пріоритетним Замість того, щоб зосереджуватися на одному або іншому, вам потрібно докласти зусиль, щоб зосередитися на обох. Запитайте себе, чи відбулись вже зміни, як їх можна зберегти? Як вони можуть допомогти вам у досягненні ваших стратегічних цілей? Це ті питання, які наша модель RETHINK допомагає окреслити, створивши структуру для планування за кількома тимчасовим параметрам: короткостроковим, середньостроковим і довгостроковим.

3. Керуйте цілеспрямовано

Останній напрям на 2021 рік це цілеспрямоване управління —  яка ваша мета крім прибутку? За останні кілька десятиліть мета бізнесу змінилася. Структуруйте свій підхід навколо продажів, витрат і прибутку, і ніщо інше не зіграє на вашу користь. Для тих, хто займається бізнесом довгий час, це здається неможливим, але це правда — багато компаній не можуть дозволити собі продовжувати зосереджуватися тільки на фінансовому результаті.

Це може бути складною перешкодою, але це ключове питання, і це те, що буде тільки ставати все більш важливим. Ми живемо у світі, рухомому постійними мегатенденціями; мінливою економічною владою, зміною клімату та нерівністю розподілі багатства — ось лише деякі з них. Це змінює поведінку людей на базовому рівні, і ці моделі поведінки необхідно враховувати.

«Створюючи бізнес з чіткою метою, ви отримуєте вирішальну перевагу перед конкурентами».

Так йдуть справи вже деякий час, але ми бачимо, що впливає на створення цінності все більше і більше. Створення стійкої переваги може здатися нездійсненним завданням, але хитрість тут у тому, щоб мислити масштабно. Хто є вашою зацікавленою стороною в найширшому сенсі? Не обмежуйтеся вимогами акціонерів, залучайте своїх працівників, їхні сім'ї і спільноти, частиною яких ви всі є. Що ви можете їм запропонувати? Що ви повинні їм запропонувати?

Цільове управління можна розглядати як створення спадщини, але це також і створення культури. Які ваші цінності і чим ви хочете поділитися з навколишнім світом?

 

Дозвольте нам допомогти вам досягти успіху в 2021 році

Ким би ви не були, команда BDO володіє достатнім досвідом, щоб допомогти вам побудувати довгостроковий бізнес.

Якщо ви хочете дізнатися більше про те, як ми можемо допомогти вам впровадити систему управління ризиками з високою доданою вартістю, змінити вашу стратегію або скорегувати культуру управління, поговоріть з одним з наших фахівців з ризик-менеджменту вже сьогодні. Не зупиняйтеся на досягнутому, почніть діяти.

 

Джерело BDO New Zealand