Цей сайт використовує файли cookie, щоб надати вам швидше реагування та обслуговування, що персоналізується. Будь ласка, прочитайте нашу ПОЛІТИКУ КОНФІДЕЦІЙНОСТІ для отримання додаткової інформації про файли cookie, які ми використовуємо, і про те, як їх видалити або заблокувати.
  • Дистанційна робота: найбільший в світі експеримент
Публікація:

Дистанційна робота: найбільший в світі експеримент

22 вересня 2020

23 січня 2020 року: це дата, коли в Гонконзі був підтверджений найперший випадок COVID-19. Пандемія швидко поширилася по всьому місту, і тепер приносить значні емоційні та фінансові труднощі, з якими стикаються мирні жителі у всьому світі й підприємства. Відповідно, ми всі бачимо актуальні сигнали про те, що настав час щось змінити в тому, як ми заробляємо на життя!

Оскільки світ опинився в умовах ізоляції на всіх континентах, офіси довелось закрити, а співробітники були змушені залишитися вдома, це, як не парадоксально, поклало початок найбільшому практичному експерименту в світі щодо роботи з дому.
 

Тенденція до дистанційної роботи набирає обертів у всьому світі 

Дистанційна робота не є новою концепцією, вона широко практикується в США та інших країнах Європи протягом останніх десятиліть. У зв’язку з тим, що COVID-19 викликає масову міграцію за межі традиційних робочих місць, це послугувало початком зовсім новій революції того, як тепер мають працювати підприємства у всьому світі.

IT-гіганти, такі як Google, Twitter і Facebook, були засновниками, які багато років тому внесли значний вклад і постійно модернізували інфраструктуру, системи, процеси та інструменти, щоб підготуватися до ведення бізнесу в режимі віддаленої роботи. Ці роботи з підготовки й безперервного розвитку дозволили компаніям надати своїм співробітникам, які працюють у всьому світі, можливість вибору — працювати вдома або в офісі.

В умовах, коли немає ніяких ознак уповільнення, азіатський ринок швидко наздоганяє країни з високим показником роботи у віддаленому режимі, внаслідок чого 91% команд у Азіатсько-Тихоокеанському регіоні впровадили умови для роботи з дому з початку спалаху пандемії.

У травні 2020 року відома соціальна медіакомпанія 9GAG, оголосила про введення постійної політики віддаленої роботи в Гонконзі. Вони розірвали договір оренди штаб-квартири Tsuen Wan, прибрали меблі і попросили всіх співробітників працювати на дому.

Крім IT-компаній, в останні роки фінансові компанії, такі як банки і страхові компанії, також надали своїм співробітникам більше гнучкості, дозволяючи їм працювати віддалено, коли їм не потрібно виконувати роботу в офісі. Прикладом є один з провідних світових страхових гравців, компанія AXA, яка з 2016 року почала надавати своїм співробітникам можливість працювати віддалено і / або за гнучким графіком. Вона також довела, що такі механізми забезпечили гнучкість для багатьох їхніх співробітників, дозволяючи їм ефективно планувати свою роботу, що позитивно позначилося на підвищенні продуктивності праці.

 

Державна підтримка віддалених співробітників і їх зусилля по підвищенню кваліфікації робочої сили 

Ми дуже цінуємо те, що місцеві уряди різних країн докладають великі зусилля, щоб допомогти підприємствам і робочій силі втягнутися в тенденцію віддаленої роботи. На прикладі деякі вибіркові приклади це:

2017 року Департамент інформаційно-комунікаційних технологій уряду Філіппін запустив програму Tech4Ed, яка забезпечує навчання жителів віддалених частин країни за такими темами, як маркетинг в соціальних мережах. Це законодавче поліпшення сприяє розвитку віддаленої роботи.

У Камбоджі, на підтримку цифрового підприємництва, в листопаді 2019 року набрав чинності новий закон, який встановлює правову визначеність для електронних угод, який, як очікується, буде грати невід'ємну роль у сприянні адаптації економіки до епохи цифрових технологій.

У США державне фінансування було направлено на те, щоб допомогти організаціям збільшити фінансове навантаження, пов'язане з налаштуванням роботи з використанням домашнього обладнання.

Крім того, в липні 2020 року ірландський уряд запустив процес громадських консультацій для населення стосовно принципів віддаленої роботи. На здивування, країни швидко навчилися використовувати сучасні технології, і уряди передбачають величезні переваги віддаленої роботи і роботи на дому стосовно скорочення бізнес-витрат, поліпшення балансу між роботою та особистим життям для сімей, де є дитина, зменшення викидів парникових газів завдяки зменшенню трафіку на дорогах і економії часу на поїздку на роботу і назад.
 

Ринок віддаленої роботи

У зв'язку з тим, що віртуальна і віддалена робота набирає популярність у всьому світі, HR-фахівців і керівників організацій мають йти в ногу з технологічним розвитком, діджиталізацією, трансформацією бізнесу, економічними змінами, глобалізацією тощо. Всі ці чинники впливають на те, як компанії ведуть бізнес, а також на їхню здатність залучати та утримувати таланти.

Якщо ви шукаєте роботу, розмірковуючи про віддалену роботу, є гарна новина — віддалені робочі місця знайдуться для співробітників у всіх галузях, від технологій, ЗМІ, охорони здоров'я, освіти до маркетингу. Технологічна і телекомунікаційна галузі були одними з перших, які почали напрям віддаленої роботи, і люди, що працюють на таких посадах, як комп'ютерні програмісти, цифрові маркетологи, графічні дизайнери, досить відкриті до режиму домашнього офісу.

Інші професії, які вітають ідею віддаленої роботи, це ті, хто працює у сфері маркетингу, продажів і обслуговування клієнтів. Це пов'язано з тим, що такі працівники зазвичай працюють за гнучким графіком, а їхній характер роботи не завжди вимагає від них фізичної присутності в офісі. Консультанти, підрядники і тимчасові працівники, які працюють за проєктами, це категорія віддаленої роботи, яка динамічно розвивається.
 

Мова не йде про зміну місця роботи! 

Якщо ви дотримуєтеся загальноприйнятої думки про те, що дистанційна робота — це просто зміна місця роботи, тоді вам ще далеко до успішної практики віддаленої роботи!

Як би там не було, віддалена робота вимагає зміни всього режиму роботи, з довгим переліком питань про те, як зберегти безпеку й ефективність роботи співробітників. Компаніям, які тільки починають пристосовуватися до практики віддаленої роботи, необхідно бути готовими до серйозних викликів у сфері планування людських ресурсів, підвищення кваліфікації наявної робочої сили, постійного залучення і утримання талантів, а також впровадження систематичних та ефективних методів комунікації в рамках всієї організації.

Компанії, які добре оснащені технологічно передовим обладнанням та інструментами, а також з високим рівнем захищеності інфраструктури для підтримки тенденції і практики віддаленої роботи, вочевидь, матимуть конкурентні переваги перед тими компаніями, які менш підготовлені. Проте, цим компаніям ще є над чим замислитися, перш ніж претендувати на «успіх» у цій новій реальності. Деякі з актуальних питань це те «як перекваліфікувати наявну робочу силу, щоб допомогти їм зберегти їм актуальність своєї посади і продовжувати вносити свій вклад у бізнес» і «в чому плюси і мінуси віддаленої роботи» і тощо.

Джерело  BDO South Africa