Обговорення питання про аудитора нового часу зі студентами КНЕУ

Обговорення питання про аудитора нового часу зі студентами КНЕУ

Керуючий партнер BDO в Україні Сергій Балченко, Партнер з аудиту Світлана Маслова та Керівник ІТ-відділу Олександр Кононученко обговорювали зі студентами та викладачами Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана питання про аудитора нового часу: хто це такий і якими навичками та вміннями потрібно володіти, аби відповідати вимогам професії у наш час.

На початку заходу Декан Факультету обліку та податкового менеджменту Бондар Микола Іванович розповів про давні відносини КНЕУ з компанією BDO in Ukraine, адже декілька років тому Президент компанії Алла Савченко приймала участь у проведенні рецензування стандартів навчання бакалавра та магістра, які нині визнані у світі та були взяті за приклад у Європейських країнах. Микола Іванович також відмітив, що заходи з практиками завжди цікаві для студентів, адже дають їм можливість дізнатися більше про професію та деталі роботи від майбутніх роботодавців. А для компаній такі заходи корисні тим, що можна розповісти майбутнім працівникам нюанси професії та звернути увагу на вимоги сьогодення.

Сергій Олексійович Балченко, як аудитор з 30-річним досвідом, поділився з учасниками спостереженнями як за роки його кар’єри змінювалася професія аудитора від роботи з паперовими носіями та калькулятором до можливості використання новітніх програм та рішень і можливостей Штучного інтелекту та Інтернету речей. Як відмітив Сергій Олексійович, сучасний аудитор це вже на половину ІТ-фахівець. І якщо хтось досі вважає, що аудиторська діяльність це тільки про цифри, то це вже не так. Для того, щоб рухатися в ногу з часом, потрібно постійно вчитися. Окрім необхідних професійних кваліфікацій, англійської мови, яка нині відкриває значно ширші можливості для фахівця, потрібно опановувати і багато новітніх діджитал-рішень, без яких у наш час не обходиться жодна успішна компанія.

Про діджиталізацію в компанії БДО розповів Олександр Кононученко, який працює в компанії 10 років і особисто займався всіма змінами та інноваціями, через які проходила компанія. Зі слів Олександра, діджиталізація —– це насамперед про автоматизацію та оптимізацію бізнес-процесів. Він згадав, що раніше вся комунікація з клієнтами велася через електронну пошту, якої за час проєкту було досить багато і витрачалося багато часу, аби знайти необхідний файл або коментар. Після впровадження таких рішень нашої мережі як BDO Portal та APT (Audit Process Tool) — ситуація поліпшилася в рази, адже вся інформація структурована та значно поліпшився процес взаємодії з клієнтами. Також Олександр сказав, що з приходом у наше життя новітніх технологій важливо пам’ятати про кібербезпеку та максимально захищати ІТ-інфраструктуру компанії, адже витік даних може призвести до дуже серйозних наслідків.

Також Світлана Маслова розповіла про структуру аудиторської команди та функції кожного з учасника команди. Світлана звернула увагу учасників на те, що при проведенні аудиту відповідно до Міжнародних Стандартів Аудиту до роботи над проєктом можуть залучатись й інші фахівці, такі як консультанти з податків, юристи, оцінювачі, актуарії, ІТ-спеціалісти та фахівці з кібербезпеки. Така кооперація надає можливість ретельно перевірити найбільш суттєві аспекти діяльності підприємства, яке проходить аудиторську перевірку.

Як бачимо, образ аудитора за кіпою паперу та з калькулятором вже давно в минулому. Робочі інструменти аудитора нового часу це здебільшого ноутбук з доступом до інтернету та телефон. А бажання йти в ногу з часом та розвиватися завжди достойно винагороджується. Ми в BDO завжди готові допомагати розвиватися своїм фахівцям, адже розвиток співробітників = розвиток компанії. Долучайтеся до нашої команди та давайте йти в майбутнє разом!