Виконання зобов'язань перед співробітниками, клієнтами, партнерами та країною

Виконання зобов'язань перед співробітниками, клієнтами, партнерами та країною

Ми вистояли завдяки злагодженій роботі співробітників, керівництва українського та глобального офісів і всієї міжнародної спільноти BDO. І ми продовжуємо безперервну роботу компанії весь цей час, що дозволяє нам виконувати зобов’язання перед співробітниками, клієнтами, партнерами та країною.

ГЛОБАЛЬНА ПІДТРИМКА

У перші дні російської агресії Глобальний офіс BDO уже в терміновому порядку обговорював два ключові питання: 1) Підтримка українського офісу та колег в Україні, і 2) Подальша робота в росії та Білорусії.

1. Підтримка українського офісу та колег в Україні

У перші тижні війни був створений «Центр реагування BDO», який працює і дотепер. Оскільки пріоритетом компанії BDO завжди була (і є) безпека співробітників та їхніх родин на місцях, то Центр реагування BDO, який координував дії під час гуманітарної кризи, було задіяно негайно. Перші 2 місяці команда реагування працювала 24/7 в режимі очікування, щоб приймати дзвінки та надавати негайну першу підтримку українським колегам, починаючи від транспортування, проживання, безпечного проходу (наскільки це було можливо) і фінансової допомоги.

Пізніше, коли активну стадію переміщення було завершено, Центр реагування BDO перейшов у режим допомоги на місцях. Команда, до якої на той час уже приєднались і декілька співробітників з українського офісу, допомагала знайти оптимальне житло для людей, що перемістилися в Україні або за кордон, залежно від їхніх особистих потреб і переваг.

Сьогодні функція Центру реагування BDO полягає в координації роботи з іншими офісами мережі щодо подальшої підтримки.

На початку березня (тобто майже з початку повномасштабного вторгнення росії) мережа BDO менш ніж за тиждень створила спеціальний фонд для збору пожертв як від глобального офісу BDO, так і від багатьох наших фірм-членів BDO та їхніх співробітників. Фонд використовувався і продовжує використовуватися для надання гуманітарної допомоги та підтримки українських колег і їхніх родин, сім’ям співробітників фірм BDO, які проживають в Україні, забезпечення безперервної діяльності БДО в Україні.

Мережа BDO на глобальному рівні подбала про наявність ІТ-підтримки співробітників українського офісу, надавши необхідні ІТ-інструменти і ліцензії та забезпечивши безпечний доступ до необхідних ресурсів, щоб вони завжди могли залишатися на зв’язку. Завдяки такій швидкій реакції ми змогли продовжувати роботу незалежно від місця перебування. Безумовно, Україна знаходилася в зоні високого ризику, але завдяки тому, що всі співробітники, що були в Україні, перебували в більш-менш безпечних регіонах, де проблем з доступом до зв’язку та інтернету майже не було, тому під кінець березня більшість повернулася до робочих процесів. У серпні ми почали підготовку до роботи співробітників в Україні у випадку атак на енергосистему України та можливі перебої з електроенергією: розробили план безперервної роботи, почали закупівлю джерел безперебійного живлення та павербанків.

BDO також подбала про те, щоб колеги могли знову відновити роботу, виконуючі проєкти за тимчасовими контрактами з іншими фірмами BDO, але із загальною метою підтримувати та зміцнювати BDO в Україні.

2. Подальша робота в росії та Білорусії

На початку березня компанія BDO оприлюднила позицію щодо України, яка полягає в наступному: жодна фірма BDO не працюватиме з російськими та білоруськими організаціями, які потрапили під санкції, BDO не має мережевої фірми в росії, BDO виключає BDO Білорусь зі своєї глобальної мережі. Фірми-члени BDO також повністю виконують санкції, запроваджені їхніми урядами, які, сподіваємось, допоможуть покласти край російській агресії в Україні.

Це важливе рішення компанії, яке впливає на подальшу роботу й українського офісу, адже ми, як частина міжнародної компанії, не можемо бути пов’язані з країнами-агресорами для подальшої співпраці з українськими компаніями.

ВИКОНАННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ПЕРЕД СПІВРОБІТНИКАМИ ТА ПІДТРИМКА

За час війни в компанії не було жодного скорочення. Ми намагалися знайти варіанти, аби забезпечити роботою кожного співробітника, хто мав можливість працювати як в Україні так і за кордоном: робота на поточних проєктах, участь у проєктах фірм-членів BDO, допомога колегам з інших відділів або перекваліфікація на іншу спеціальність, якщо її потребувала компанія та співробітник був готовий до таких змін. Так нам вдалося перенаправити необхідні ресурси на інші процеси та дати можливість нашим людям залишитися з компанією і продовжувати працювати. У квітні ми відновили пошук нових кадрів і в червні до нашої команди з Кібербезпеки приєднався новий колега — перший за період війни. Нині ми продовжуємо активно залучати нових фахівців до команди. З актуальними вакансіями можна ознайомитись на сайті 

З 24 лютого і по сьогоднішній день не було жодних затримок з виплатою заробітної плати. До того ж перші місяці зарплата всім виплачувалася раніше строку. Також компанія надавала всім працівникам додаткову матеріальну допомогу та покривала витрати, пов’язані з релокацією співробітників та їхніх родин. Загальна сума цієї допомоги складає майже 10 млн. грн., з яких 2,6 млн. грн. це кошти від засновниці ТОВ «БДО», Савченко Алли Іванівни, а решта допомоги в значній частині забезпечується за рахунок фонду BDO, організованого на початку березня. Вчасні виплати були і є для компанії пріоритетними, адже ми виконуємо зобов’язання не тільки перед співробітниками, а й перед країною: ми сплачуємо податки, які нині вкрай необхідні зокрема й для фінансування оборони.

Для підтримки психологічного стану співробітників українського офісу колеги з BDO Global організували онлайн-консультації з українською Службою підтримки, куди може звернутися кожен у разі потреби 24/7. У цей час така підтримка виявилася надзвичайно важливою, адже ревінь пережитого стресу рано чи пізно дає про себе знати і кваліфікована допомога в цьому випадку вкрай необхідна. Програма буде працювати до кінця березня 2023 року з можливістю продовження в разі необхідності.

Ми продовжуємо програму з підтримки  Mental Health, яку започаткували ще в часи пандемії Covid-19. Раз на 2-3 тижні професійні психологи проводять онлайн навчання щодо того як поводитись у тій чи іншій критичній ситуації. Також продовжуються всі програми з професійного розвитку співробітників і запроваджуються додаткові. Наприклад, мережа BDO з жовтня 2021 року забезпечила безкоштовний доступ для всіх співробітників мережі до онлайн-платформи з вивчення англійської мови, якою користується і багато співробітників BDO в Україні.

Ми в компанії дбаємо про те, щоб створити для співробітників максимально комфортні умови праці, які можуть бути в цей період, і дати можливість розвиватись і опановувати нові навички навіть у період війни в Україні.

ВИКОНАННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ПЕРЕД КЛІЄНТАМИ ТА ПАРТНЕРАМИ

Весь час з першого дня війни ми знаходимося на зв’язку з клієнтами. З огляду на потреби окремих клієнтів, деякі лінії сервісу в той час перейшли в навіть інтенсивніший режим роботи, ніж до початку війни: так, наприклад, відділ з Розрахунку заробітної плати місяць працював без вихідних. Зі слів керівника відділу Валерії Ліневич, у перші дні війни 90% клієнтів надали запити на розрахунок та виплату матеріальної допомоги та заробітної плати на декілька місяців наперед для своїх співробітників. Робота розпочалася із 7 години ранку 24 лютого: працівники відділу робили все можливе, аби закривати періоди й надавати відповідні регламентовані та управлінські звіти, зокрема закордонним колегам і офісам. У той час було дуже важливо знизити рівень занепокоєння клієнтів щодо можливих перебоїв у наданні послуг з боку БДО в Україні, із чим наша команда успішно впоралася.

Певною мірою ситуація почала стабілізуватися в кінці березня. Тоді в індивідуальному порядку ми зв’язалися зі всіма клієнтами, аби дізнатися про ситуацію кожного і дізнатися, чим ми можемо бути корисними. Безумовно, ми йшли назустріч клієнтам, там, де це було можливим, надавали знижки на послуги та відтермінування платежів за договорами.

З травня ми вже почали видавати перші аудиторські висновки.

Також весь період ми не припиняли виплати всім українським контрагентам задля забезпечення безперебійної роботи економіки країни та підтримки внутрішнього споживача, адже ми розуміли, що кожна компанія також намагається виконувати зобов’язання перед працівниками і контрагентами, як це робила і BDO в Україні.

ВИКОНАННЯ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ПЕРЕД КРАЇНОЮ

BDO в Україні не співпрацює та не надає послуг компаніям, які пов’язані з країною-агресором. Наші фахівці ретельно перевірили кожного клієнта на предмет зв’язку з росією та вся інформація про такі зв’язки була передана у відповідні органи.

Незважаючи на відстрочені дедлайни, ми все одно вчасно підготували всі власні річні звіти ТОВ «БДО» і подали їх  регуляторам. Інтегрований звіт про прозорість BDO в Україні за 2021 рік вийшов вчасно.

З початком війни компанія продовжувала сплачувати всі податки для підтримки державного бюджету і фінансування потреб оборони. За пів року війни група компаній, які працюють під брендом BDO в Україні, сплатили податків на суму 22 млн грн.

Від імені компанії ми переказуємо кошти на допомогу українській армії та волонтерам. Додатково ми надавали іншу матеріальну підтримку ЗСУ, зокрема й допомогу підрозділам, у яких боронять Україну наші співробітники. Мобілізованим співробітникам була виплачена одноразова допомога у розмірі 50 тис. грн. і незважаючи на відміну виплати середньомісячної заробітної плати мобілізованим за рахунок компанії, наша компанія продовжує виплачувати середньомісячну зарплату працівникам, які наразі боронять країну.

Ми також чудово розуміли, що в умовах війни критично важливо забезпечити роботою українських фахівців, щоб якомога більше людей мали змогу залишитися в Україні, тому ми реорганізували бізнес-напрямок Recruitment, основною метою якого стало працевлаштування українських талантів у компанію для виконання міжнародних проєктів. Таким чином ми:

  • допомагаємо українським фахівцям, які залишилися без роботи, отримати стабільну зайнятість в українській компанії, продовжувати сплачувати податки в Україні, мати соціальне забезпечення та споживати товари і послуги в Україні, підтримуючи українську економіку;
  • допомагаємо країні, зберігаючи людський потенціал, адже довготривалий від’їзд за великої кількості людей працездатного віку може перетворитися на катастрофу для української економіки, яка не може весь час покладатися лише на міжнародну підтримку.

Наші фахівці беруть участь в ініціативах з відновлення України. Зокрема, СЕО компанії, Віра Савченко, входить до Правління Комітету з Відновлення України Європейської бізнес Асоціації. BDO в Україні — це частина глобальної спільноти BDO, яка пропонує найкращі рішення, ділиться досвідом в реалізації успішних проєктів і допомагає налагоджувати зв’язки з потенційними інвесторами в український бізнес.