Цей сайт використовує файли cookie, щоб надати вам швидше реагування та обслуговування, що персоналізується. Будь ласка, прочитайте нашу ПОЛІТИКУ КОНФІДЕЦІЙНОСТІ для отримання додаткової інформації про файли cookie, які ми використовуємо, і про те, як їх видалити або заблокувати.
Публікація:

Говоріть, дивіться, плануйте: шляхи розвитку ролі внутрішнього аудиту під час Covid-19

16 червня 2020

В умовах, коли організації вирішують питання, пов'язані з впливом пандемії коронавірусу, команди і фахівці з внутрішнього аудиту (ВА) мають можливість посилити свою роль, допомагаючи організаціям долати труднощі.

У сучасних умовах пріоритети швидко змінюються. Хоча деякі можуть вважати, що прийшов час для ВА зробити паузу, команда аудиторів може зробити цінний внесок, допомагаючи підприємствам забезпечити застосування організованого підходу під час адаптації до нових правил життя.

Щоб зробити такий внесок, групи з внутрішнього аудиту повинні розглянути простий, триетапний підхід.

 

Етап 1: Говоріть

Не забувайте спілкуватися

Почніть з розгляду наявних стратегічних взаємин. Зв'яжіться з ключовими особами, такими як голова ревізійної комісії або члени вищого керівництва, щоб визначити наступні кроки й пріоритети. Потім розпочніть зміцнення і розвиток інших зв'язків, наприклад, звернення до команди з питань реагування на кризи.

При зверненні до цих внутрішніх зацікавлених сторін, майте чітке уявлення про те, яким чином ВA буде змінюватися. Поясніть, як можуть змінюватися поточні проєкти — чи будуть вони завершені, відкладені чи переглянуті. Уточніть, з якими обмеженнями може зіткнутися функція ВА внаслідок кризи, і визначте можливості для перенесення плану аудиту для найкращої підтримки організації в сучасних умовах. Пам'ятайте, що керівництву може бути потрібна допомога негайно. Команді ВА потрібно буде змінити свій підхід, щоб він був більш гнучким і відповідав цій потребі.

Спілкування не повинно бути суто внутрішнім. Якщо це доречно, спілкуйтеся із зовнішніми джерелами, такими як колеги в галузі, уряді та спільнота ВА. Скористайтеся цією можливістю, щоб навчитися один у одного, включно з оцінкою того, яким чином це позначається на інших і як вони надають підтримку своїм організаціям. Ці знання будуть цінні нині і могли б надихнути на інноваційне мислення на майбутнє.

 

Етап 2: Дивіться

Переоцініть ризики

Одна з ключових функцій команди внутрішнього аудиту полягає в наданні допомоги організації в управлінні її ризиками — роль, яка є ще більш важливою. Для багатьох COVID-19 створив нові ризики, а також посилила наявні.

Створивши канали комунікації, запропоновані на Етапі 1, ВА може швидко визначити вплив цих ризиків і допомогти організації у виявленні, оцінці і відповідному реагуванні на виникнення ризиків, виконавши наступні кроки:

  1. Ідентифікація ризику. Визначте, чи виникли якісь нові ризики.
  2. Оцінка ризиків і аналіз. Оцініть (або переоцініть) як наявні, так і нові ризики та визначте рівень впливу на компанію. Виконайте пріоритезацію ризиків і визначте всі сфери, які не були охоплені планом аудиту й потребують негайної уваги.
  3. Реакція на ризик. Переконайтесь, що наявний план аудиту продовжує відповідати найбільш значним ризикам. Якщо ні, розгляньте можливість внесення відповідних змін до плану.

 

Етап 3: Плануйте

Змініть поточний підхід до аудиту

Спираючись на переоцінку ризику і потенційну зміну плану аудиту, ВА потрібно буде вжити додаткових заходів для ефективної підтримки організації як під час кризи, так і після неї. Ці три кроки можуть допомогти в цьому:

  1. Зміна поточного плану аудиту

    Якщо план аудиту спочатку не враховує повторно оцінені ризики, перегляньте його в проміжний період. Розгляньте питання про розробку короткострокового плану аудиту, наприклад, на решту року або на наступні три-шість місяців. Після того, як план аудиту буде перероблено, ВА повинен перенаправити свої ресурси на найбільш невідкладні та найважливіші ризики. Це може означати перехід до більшої кількості проєктів з консультування, з меншим акцентом на надання впевненості та проведення аудиту з меншим ризиком.

    Для поточних аудитів, які наближаються до завершення (тобто 70–75% завершено), докладайте розумних зусиль, щоб завершити їх якнайшвидше, з метою перерозподілу ресурсів на більш термінові проекти. Для проєктів, які включено до початкового плану аудиту, які ще не розпочаті, або на ранніх стадіях, може бути доцільним відкласти їхнє здійснення, щоб ресурси були спрямовані на збільшення максимальної вартості компанії під час кризи.
     
  2. Перехід до оперативного аудиту і більш оперативного звітування

    Оскільки зміни в ризиках відбуваються швидко, то і заходи реагування в рамках внутрішнього аудиту теж повинні відповідати. Працівники ВА часто володіють найважливішими навичками в галузі аналізу даних, контролю, обліку та ефективності процесів, що допоможе усунути основні ризики. Таким чином, ВА може виступати як консультанти і забезпечувати швидке виконання дій командами реагування, не знижуючи ефективності. Як приклад, ВА може провести стрес-тестування, щоб виявити операційні ризики і потенційні вразливості, які виникли через COVID-19.

    Інший приклад — аудиторські звіти. Під час кризи офіційний аудиторський звіт, який проходить через різні етапи огляду і затвердження, може бути не тим, чого потребує організація. Замість цього можна було б використовувати більш короткі звіти, інформаційні панелі чи резюме, щоб набагато швидше надавати керівництву необхідну інформацію.
     
  3. Дійте негайно

    ВА не може залишатися осторонь і долучатися до гри лише тоді, коли гра вже програна. Це потрібно зробити негайно. У разі виникнення проблем, пов'язаних з незалежністю, ВА слід як і раніше розглядати питання про те, щоб брати участь в тих випадках, за умови збереження об’єктивності. Хоча згодом може виникнути ризик виникнення питань стосовно незалежності, для проведення майбутніх аудитів можуть бути залучені треті сторони. Безпосередня користь, яку може принести ВА, це користь для організації як у поточному середовищі, так і в довгостроковій перспективі.

 

Джерело BDO Canada