Цей сайт використовує файли cookie, щоб надати вам швидше реагування та обслуговування, що персоналізується. Будь ласка, прочитайте нашу ПОЛІТИКУ КОНФІДЕЦІЙНОСТІ для отримання додаткової інформації про файли cookie, які ми використовуємо, і про те, як їх видалити або заблокувати.
  • Прозорість оподаткування — глобальний стандарт звітності
Публікація:

Прозорість оподаткування — глобальний стандарт звітності

07 вересня 2020

 

Тенденції в міжнародній податкової звітності швидко змінюються.

Спільно з Великою двадцяткою (G20) Організація економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) розробила Загальний стандарт звітності (CRS) — глобальний стандарт автоматичного обміну інформацією. Рада ОЕСР схвалила його 2014 року, і з тих пір понад 100 країн і територій підтвердили прийняття CRS, підписавши багатосторонню угоду про автоматичний обмін фінансовою інформацією.

Вкрай важливо, щоб фізичні особи знали про потенційні податкові наслідки подання звітності відповідно до CRS. Якщо відповідні доходи чи прибуток, про які необхідно повідомляти, не були попередньо задекларовані в країні проживання (навіть із законних причин), місцеві податкові органи, швидше за все, будуть розслідувати цей факт або фізичні особи можуть зіткнутися із значним податковим зобов’язанням, або ще гірше. Незалежно від того, на території якої країни здійснюється діяльність, виправлення будь-яких податкових порушень або просте пояснення своїх зовнішніх активів податковим органам до початку складання нової звітності незмінно є найкращим варіантом.


Як це працює

Фінансові установи (ФУ), до яких відносяться банки, страхові компанії, трасти, довірчі фонди і структури з обслуговування компаній, відповідно до внутрішнього законодавства будуть зобов'язані надавати в місцеві податкові органи фінансові дані щодо відповідних осіб (тобто бенефіціарні власники банківських рахунків і особи, що мають частку участі в трасті та інших організаціях), які є резидентами в інших країнах-учасницях. Ці дані будуть автоматично (протягом дев'яти місяців після закінчення поточного календарного року) передаватися відповідним країнам у стандартному форматі, який може бути легко імпортовано в бази даних платників податків кожної країни. Ці дані будуть проаналізовані з метою виявлення тих, хто міг ухилитися або уникнути сплати податків і навіть тих, хто, можливо, просто припустився помилки у своїй податковій декларації.

Як і у випадку з FATCA (Законом про податкову звітність щодо закордонних рахунків), до ФУ, які повинні надавати дані, відносяться банки, інші депозитарні установи та установи закритого типу, інвестиційні організації та деякі страхові компанії. Однак, на відміну від FATCA, число установ, звільнених від сплати податків, менше.

При підготовці звітності на місцевому рівні ФУ повинні дотримуватися зобов'язань з проведення комплексної юридичної експертизи, які відрізняються для нових і наявних рахунків, рахунків з високою і низькою вартістю, а також рахунків фізичних і юридичних осіб. Зобов'язання будуть містити аналіз електронних даних для підтвердження того, де кожен з їхніх клієнтів є резидентом (включно з поштовими скриньками, адресами «для кореспонденції», інструкціями «про запит» і постійними інструкціями щодо відправки коштів на рахунки резидентів), але можуть також містити «пошук у паперовому вигляді» наявних документів, самостійну сертифікацію клієнтом і тест на «поінформованість» для менеджерів по роботы з клієнтами.
 

Джерело BDO Global